آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جدال لیگ‌برتری در لیگ‌یک!| رویارویی ملوان و استقلال

  • کد خبر: ۱۰۴۶۳۰
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
جدال لیگ‌برتری در لیگ‌یک!| رویارویی ملوان و استقلال
ملوان و استقلال خوزستان، مهم‌ترین بازی لیگ آزادگان را برگزار می‌کنند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته بیست و‌پنجم لیگ دسته‌اول فوتبال ایران امشب با برگزاری هفت مسابقه شروع می‌شود. در یکی از بازی‌های حساس این هفته، تیم صدرنشین ملوان بندرانزلی باید به‌مصاف تیم رده‌ششمی استقلال خوزستان برود. دیگربازی‌های حساس این هفته، اما پنجشنبه برگزار خواهد شد که در شهرآورد کرمانی‌ها تیم مس باید به‌مصاف آرمان‌گهر برود. همچنین خیبر خرم‌آباد رده‌سومی در خوزستان به میهمانی استقلال‌ملاثانی خواهد رفت. هم‌اکنون ملوان انزلی با ۵۳ امتیاز صدرنشین مسابقات است و مس کرمان با پنجاه‌امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد.

خیبر خرم‌آباد و آرمان‌گهر سیرجان نیز با ۴۲ امتیاز در تعقیب این دو تیم هستند و آخرین شانس‌هایشان را برای صعود جست‌و جو می‌کنند. از‌آنجا‌که دو تیم به لیگ برتر می‌رسند، رقابت در صدر جدول لیگ‌یک بسیار جذاب شده است. در انتهای جدول هم شاهین بوشهر با یازده‌امتیاز و ماشین‌سازی با ۱۰‌امتیاز، دو تیم پایین‌جدولی هستند و از شانس کمی برای بقا برخوردارند و احتمالا شاهد سقوطشان خواهیم بود. البته یک تیم دیگر که در رتبه شانزدهم قرار می‌گیرد نیز به دسته پایین‌تر می‌رود و به‌همین‌خاطر شمس‌آذر قزوین، استقلال ملاثانی و رایکا بابل، جنگ تنگاتنگی برای پایین‌جدول با هم انجام می‌دهند.

ملوان – استقلال‌خوزستان / ساعت ۲۰:۳۰

در مهم‌ترین مسابقه، ملوان بندر انزلی صدرنشین، میزبان تیم استقلال خوزستان است. ملوان برای حفظ صدرنشینی باید آبی‌پوشان اهوازی را شکست دهد؛ استقلال خوزستانی که با دو برد متوالی در رده ششم جدول لیگ ایستاده است. البته برد هفته گذشته آن‌ها به‌دلیل غیبت ماشین‌سازی بود. دو تیم سابقه حضور در لیگ برتر را هم دارند و این تقابل یادآور روز‌های خوش گذشته دو تیم است. حضور دوباره هواداران انزلی در ورزشگاه نیز یکی دیگر از خبر‌های خوبی است که انزلی‌چی‌ها این‌روز‌ها از شنیدن آن خوش‌حال هستند.

تیم مازیار زارع که تا‌اینجای‌کار با ۵۳‌امتیاز در صدر جدول رده‌بندی این بازی‌ها قرار گرفته ا‌ست، شانس اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود. یکی از نکات جالب بازی امشب، جدال دومین خط حمله برتر لیگ آزادگان با دومین خط دفاع برتر این رقابت‌هاست. استقلال خوزستان با ۳۲ گل زده بعد از خیبر بهترین خط حمله را در اختیار دارد و در آن سوی میدان تیم مازیار زارع با فقط یازده گل خورده در ۲۵ مسابقه، بعد از مس کرمان که فقط هشت گلِ خورده در کارنامه دارد، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است.

مس کرمان و خیبر، تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ، نیز به‌دلیل حضور در جام حذفی روز پنجشنبه مقابل حریفانشان قرار می‌گیرند؛ البته مس کرمان با شکست خیبر به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید. پارس جنوبی، تیم رده پنجم لیگ، در پنج هفته اخیرش فقط یک برد داشته و این هفته به‌مصاف شهرداری همدان رده‌دهمی خواهد رفت. سایپا میزبان شهرداری آستاراست. آستارایی‌ها از نظر امکانات و شرایط مالی به‌هیچ‌عنوان با تیم سایپا قابل‌مقایسه نیستند، اما از نظر نتیجه‌گیری بهتر از این باشگاه بوده‌اند. سایپا در پنج هفته اخیرش فقط یک برد داشته است تا در‌نهایت مدیران باشگاه دست به تغییر‌و‌تحول بزنند و سرپرست تیم را تغییر دهند!

باید دید این تغییر چقدر در روند نتیجه‌گیری تیم سایپا تأثیرگذار است. سایپا در صورت برد در این بازی خانگی می‌تواند تا رده هشتم جدول صعود کند. مس شهربابک باید در تبریز به‌مصاف ماشین‌سازی برود که هفته گذشته در میدان حاضر نشده است. باید دید این تیم تبریزی این هفته بازی خواهد کرد تا ترجیح می‌دهد از جدول لیگ کنار برود و مسابقات دوباره با هفده تیم و به‌صورت ناقص دنبال شود. در چند فصل گذشته یک‌بار چنین‌بلایی سر لیگ‌یک آمده است.

در انتهای جدول هم رایکا این هفته به‌مصاف قشقایی شیراز می‌رود. رایکایی‌ها به‌دنبال فرار از منطقه سقوط و خطر هستند. رایکا از هفته یازدهم دیگر رنگ برد را در لیگ ندیده است و اگر همین روند را ادامه دهد، وضعیتش وخیم خواهد شد. شاهین شهرداری بوشهر هم به‌مصاف ویستا‌توربین می‌رود. شاهین برای بقا کار بسیار دشواری دارد. اختلاف ده‌امتیازی با تیم بالا سری شاهینی‌ها در جدول باعث شده تا هواداران بوشهری هم از همین حالا تیمشان را سقوط‌کرده فرض کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->